ZWROT TOWARU

POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

 

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Domowe-Informacje, ul. Melioracyjna 4, 57-200 Ząbkowice Śląskie, tel.: 693 908 100, e-mail: sklep@domowe-inspiracje.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (np. pocztą elektroniczną).

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, nie później niż 30 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.

Nie ponosimy kosztów zwrotu rzeczy. Zwracany produkt odsyłają Państwo na swój koszt. Ważne abyście wybrali pewny sposób dostarczenia przesyłki - np. przez kuriera lub paczką pocztową z potwierdzeniem nadania. Chcemy uniknąć sytuacji, gdy paczka zaginie na poczcie.

Reklamacja towaru

Wyślij reklamowany produkt na nasz adres:
Domowe-Inspiracje
ul. Melioracyjna 4
57-200, Ząbkowice Śląskie
z dopiskiem - ,,REKLAMACJA"

Reklamacje rozpatrywane są max w przeciągu 14 dni od daty otrzymania reklamowanego produktu.
W przypadku uzasadnionej reklamacji towar uszkodzony wymieniony na inny (pełnowartościowy), a jeżeli nie będzie to możliwe, zwrócimy Ci równowartość ceny produktu.


Nie odsyłaj do nas paczek ,,za pobraniem". Nie mamy możliwości technicznej odbioru takiego zamówienia i musimy sprawdzić zawartość przesyłki oraz reklamowanego produktu. Dopiero wtedy poinformujemy Ciebie o wyniku postępowania reklamacyjnego.

Zawsze możesz wysłać do nas wiadomość e-mail na adres: sklep@domowe-inspiracje.pl.

 

 

 

INSTRUKCJE REKLAMACJI


W przypadku reklamacji FedEx:


1. Dokładnie obejrzyj przesyłkę! Nie bagatelizuj nawet najdrobniejszych uszkodzeń zewnętrznych paczki. Nawet jeśli przesyłka nie jest uszkodzona z zewnątrz, koniecznie sprawdź zawartość paczki w środku!

2. Jeżeli przesyłka jest uszkodzona, a chcesz ją przyjąć od kuriera, obowiązkowo spisz z nim protokół reklamacyjny i dokument stanu przesyłki (dotyczy firmy kurierskiej FedEx). Kurier ma obowiązek przekazać Ci protokół i razem z Tobą go wypełnić.

3. Wraz z listem przewozowym otrzymasz dokument stwierdzający stan przesyłki - wypełnij go po dokładnym sprawdzeniu paczki przy kurierze (na zewnątrz i wewnątrz). Kurier ma obowiązek zabrać od Ciebie wypełniony dokument.

4. Określenie stanu przesyłki na dokumencie ,,stwierdzającym stan przesyłki" jest wiążące i dotyczy przesyłki jako całości - wewnątrz i na zewnątrz. W przypadku późniejszego stwierdzenia uszkodzeń, z wyłączeniem wad fabrycznych, reklamacje nie będą uwzględniane.

5. Protokół reklamacyjny oraz dokument stwierdzający stan przesyłki jest niezbędny do przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego.

6. Wzór dokumentu stwierdzający stan przesyłki znajduje się na końcu każdej aukcji Domowych-Inspiracji.

7. Reklamację można zgłosić telefonicznie oraz mailowo. Wypełnione dokumenty, tj. - protokół reklamacyjny, protokół szkody, dokument stwierdzający stan przesyłki - zdjęcia uszkodzonego towaru, dowód zakupu towaru (paragon lub faktura - ich skan bądź wyraźne zdjęcie) prześlij na adres e-mail: sklep@domowe-inspiracje.pl, bok@domowe-inspiracje.pl.

8. Po otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, reklamacja zostanie rozpatrzona do 14 dni.

9. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.

 

W przypadku reklamacji InPost:


1. Firma InPost umożliwia zgłoszenie reklamacji podczas odbioru przesyłki paczkomatowej w paczkomacie. W tym celu odbiorca korzystając z odpowiedniej opcji w paczkomacie, ponownie umieszcza przesyłkę w paczkomacie, pozostawiając ją do dyspozycji operatora. Formularz reklamacyjny wysyłany jest na adres mailowy odbiorcy, który jest obowiązany wypełnić go w ciągu 14 dni i zatwierdzić, co jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji. Niewypełnienie formularza w określonym terminie  skutkuje odesłaniem paczki do nadawcy.

2. Jeżeli odbiorca stwierdzi uszkodzenie przesyłki paczkomatowej później niż przy jej odbiorze z paczkomatu (do 7 dni od odebrania), wówczas odbiorca musi się udać do najbliższego oddziału firmy InPost, w celu złożenia reklamacji. Jednocześnie firma InPost umożliwia odbiorcy darmowy zwrot paczki za pomocą darmowego kodu InPost.

Pomocne adresy:

https://inpost.pl/pomoc-w-jaki-sposob-moge-zlozyc-reklamacje

https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

 

 

Nadawca po otrzymaniu paczki skontaktuje się z kupującym w celu przekazania informacji o dalszym procesie postępowania reklamacyjnego. Informujemy, że firma MiK Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do losowego wyboru firmy kurierskiej, którą będzie nadawała paczki.

Aktualnie paczki nadawane są firmami kurierskimi FedEx oraz InPost.

Dokumenty:

Formularz Zgłoszenia Reklamacji

Formularz Odstąpienia od Umowy